2011. október 4., kedd

Kornspitz delux

Ma kifejezetten a feleségemnek akartam kedvezni. Nagyon szereti azokat a kornspitzeket, amelyek nagyon magvasak. Maga a tészta is magas rosttartalmú, a sok magtól pedig még finomabb. A kovászom a legjobb formájában van, ezért a tészta sem nehéz. hanem könnyű , levegős, ízletes.
Hozzávalók:
  • 350 g kovász
  • 250 g víz
  • 2 ek lenmagliszt
  • 2 ek tönkölykorpa
  • 150 g tk liszt ( graham és tönköly vegyesen )
  • 200 g finomliszt
  • 200 g BL80 kenyérliszt
  • 2 tk só
  • 2 tk cukor
  • 10 g élesztő

Szárazon megpirítva:
  • 2 ek szezámmag
  • 2 ek napraforgómag
  • 2 ek tökmag
  • 2 ek sós mogyoró
  • 2 ek lenmag
A megpirított magokat külön-külön a késes aprítóba tettem és 2-3 fordulattal durvára aprítottam. Akkora darabok lettek, mint egy fél napraforgómag.

A dagasztógépbe tette minden hozzávalót a magokon kívül. Ha a magokat is beleteszem, akkor túl nehéz lesz a tészta és nem kel meg szépen. A megdagasztott tésztát 120 percig érleltem, közben 40 percenként átgyúrtam. A megkelt tésztát nagy téglalappá húzkodtam szét és a tetejére szórtam a magokat. Kézzel belenyomkodtam, majd felcsavartam. Kissé átgyúrta a tésztát és a kornspitzhez 120, a zsemlékhez 90 grammos adagokra osztottam. Formázás után 60 percet keltek lenvászon anyagon.
15 percet sültek 23 fokon gőzös sütőben, majd 25 percet 200 fokon gőz nélkül, fakanállal kitámasztott ajtajú sütőben. ( Így a gőzök eltávoznak és nem puhul tovább a tészta.)
Csodás lett!
Tisztában vagyok vele, hogy a receptem nem autentikus, de nem baj. Az igazi konspitz receptje úgyis titkos. Az enyém nem:)



 

 
  




 
 


 



8 megjegyzés:

  1. Már nem voltam éhes, amikor elkezdtem nézelődni, de mostanra már az lettem.
    Nagyon gusztusos lett.Kérek szépen egyet reggelire.
    Sajnos nekem kevés időm van kovászos dolgokat sütni, pedig sokkal finomabbak, mint az anélkül készültek.

    VálaszTörlés
  2. A következő, amit kipróbálok, ez lesz!

    VálaszTörlés
  3. Jobb lett volna, ha leforrázott búza és rozstöret is kerül bele, de Szegeden nem lehet kapni.

    VálaszTörlés
  4. Tulajdonképpen mi az a búza és rozstöret? Többször találkoztam már vele német gastroblogokban. Ez a gabona őrlésének durvaságától függ, hogy töret lesz?
    Most sül a kornspitz! Jónak tűnik.
    A savós kenyereiddel kapcsolatban, én is régóta használok savót a kenyérsütéshez! Nagyon sok jó ötlet van a blogodban!

    VálaszTörlés
  5. Tulajdonképpen mi az a búza és rozstöret? Többször találkoztam már vele német gastroblogokban. Ez a gabona őrlésének durvaságától függ, hogy töret lesz?
    Most sül a kornspitz! Jónak tűnik.
    A savós kenyereiddel kapcsolatban, én is régóta használok savót a kenyérsütéshez! Nagyon sok jó ötlet van a blogodban!

    VálaszTörlés
  6. Tulajdonképpen mi az a töret. Már több helyen találkoztam vele. Az őrlés finomságától függ?
    Most sül a kornspitz. Jónak tűnik.

    VálaszTörlés
  7. Hülyéskedik velem a technika!

    VálaszTörlés
  8. Hülyéskedik velem a technika!

    VálaszTörlés